Delagott väljer Propida!
Delagott väljer Propidas digitala plattform för effektivisering av fastighetsservice
Propidas digitala plattform för fastighetsservice testas nu i ett pilotprojekt hos Delagott med målet att effektivisera förvaltningen och öka kundnyttan hos de 200 bostadsrättsföreningar som Delagott förvaltar.
- Vi är otroligt glada över att Delagott väljer att testa Propida. Målet med pilotprojektet är att Delagotts dagliga beställningar av fastighetsservice ska bli mer effektiva, säger Ida Reinvalds, vd på Propida.
Pilotprojektet löper på sex månader och Delogotts återkoppling får en avgörande roll i den vidare utvecklingen av plattformen.
- Vi tycker om nya innovativa lösningar som kan bidra till att vi blir ännu bättre på fastighetsservice. Som pilotkund har vi också en unik möjlighet att vara med och påverka slutprodukten. Det är vinst för oss båda, säger Mats Frosteman, vd på Delagott.
Fastighetsservice kan vara allt från att byta en glödlampa i en port till omfattande renoveringar i en hel bostadsrättsförening. Ofta är många entreprenörer inblandade. Med Propidas digitala plattform kan fastighetsservicen bli både snabbare, bättre och mer hållbar.
- Propida är också ett väldigt lovande verktyg för återkoppling. På ett enkelt sätt kan lägenhetsinnehavaren följa felanmälan steg för steg. Vi vet att återkoppling har en avgörande roll i kundnöjdheten, fortsätter Mats.
I plattformen är det möjligt att välja entreprenörer utifrån en rad kriterier, t.ex. hur snabbt en tjänst måste utföras. Det går också att välja entreprenörer utifrån uppsatta hållbarhetskriterier.
- Delagott har ett tydligt hållbarhetsfokus och vi vet att Propida kan driva utvecklingen i rätt riktning både vad gäller att göra bra materialval och se till att rätt entreprenörer tilldelas jobbet. Det här är ett område vi ser extra mycket fram emot att följa under de kommande sex månaderna, avslutar Ida.