Granströms Fastighetsservice växlar upp – från papper till mer digitalt!
En sommardag 1991 rullade Anders Granström ut på vägarna i en Volvo 244, med en stege på taket och en stor portion entreprenörsanda i bagaget. Hans första kunder var bostadsrättsföreningar i närområdet, där han personligen fixade allt från trasiga lampor till större renoveringar.
När man idag besöker Granströms Fastighetsservice i Fagersta har mycket förändrats – men samtidigt är mycket sig likt. Verksamheten har växt från en man med en bil till ett helt maskineri av fordon, maskiner och duktiga medarbetare. Det är fortfarande familjärt, det är fortfarande korta beslutsvägar, och framför allt finns samma driv att leverera förstklassig service.
Men med fler nöjda kunder kommer också fler arbetsordrar, fler samtal och fler detaljer att hålla reda på. Pappersbuntarna har vuxit, scheman har blivit svårare att överblicka, och det krävs allt mer koordinering för att inget ska falla mellan stolarna.
Därför tar Granströms Fastighetsservice nu nästa steg: en digital övergång som gör att ärenden, scheman och kommunikation hanteras smidigare än någonsin. Från pappersscheman och handskriva arbetsordrar till digitala planeringsverktyg och ett system där felanmälare kan följa sitt ärende– och se exakt vad som händer.
-Vi valde Propida för att systemet är användarvänligt och enkelt att komma igång med. Men en viktig faktor var också att de lovade att vara med oss hela vägen tills vi var igång – med onboarding och support. Dessutom har vi fått vara med och påverka utvecklingen framåt. Till exempel fanns ingen lämplig kalender i systemet från början, men det har Propida nu utvecklat tillsammans med vår arbetsledare för städ, säger Magnus, vd på Granströms.
Från Propidas sida var det tydligt från första mötet att företagen skulle samarbeta.
-Jag visste redan vid vårt första möte med Granströms att det här skulle bli början på ett givande samarbete och att vi tillsammans kunde åstadkomma något riktigt bra. De har stora ambitioner, en sund företagskultur och ett starkt driv framåt. Vi är tacksamma för samarbetet och ser fram emot att stötta dem på deras digitala resa, säger Ida, vd på Propida.
Med den nya lösningen får Granströms bättre överblick över resurserna, en smidigare hantering av felanmälningar och mer tid över till det viktigaste: att fortsätta ge samma personliga och professionella service som de gjort sedan den där sommardagen 1991.