Sakofall Fastigheter väljer Propida för garantiärenden

Sakofall Fastigheter är en fastighetsutvecklare med fokus på att bygga vackra bostäder på landsbygden. För smidig hantering av garantiärenden väljer de nu Propidas ärendehanteringssystem.

När nya bostäder byggs uppstår alltid olika typer av garantiärenden. Det kan vara så enkelt som att en list behöver bytas ut eller att något mer omfattande upptäcks i samband med besiktning.

-Det är otroligt viktigt att hantera garantiärenden proffsigt. Som fastighetsutvecklare är det vårt sista moment innan vi är klara med vår leverans och vi vet att det har en stor påverkan på hur nöjda kunderna blir i slutändan, säger Jennie Gunningberg på Sakofall Fastigheter.

För Sakofall Fastigheter är det viktigt med en smidig kommunikation mellan sin egen personal, de entreprenörer som åtgärdar garantiärendena och de boende. De gjorde en jämförelse mellan olika system på marknaden och valet föll på Propida.

-Vi uppskattar enkelheten. Att allt sker digitalt och att alla inblandade är informerade i varje steg av processen. Det skapar rätt förväntningar och spar tid.

I Propidas ärendehanteringssystem finns en chattfunktion där det går att boka möten, skicka meddelanden och informera om ärendet. Det är enkelt att boka om ett möte om något inträffar och också ställa frågor som behövs för att mötet ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.

-Fastighetsutvecklare är ett nytt kundsegment för oss vilket känns väldigt spännande. Vi har förstått att processen för just garantiärenden kan förbättras hos dessa bolag. Vi är också väldigt glada över att få vara med på Sakofall Fastigheters tillväxtresa, och att de är med på vår. Jag är övertygad om att vi kan hjälpa varandra till utveckling, säger Ida Reinvalds, vd på Propida.

Föregående
Föregående

Ännu en skrivelse om AI…

Nästa
Nästa

“En ny digital lösning utlovar snabbare digital kontakt mellan felanmälare och avhjälpare”